пʼятницю, 10 лютого 2012 р.

"Рецепт катастрофи" (репост з вконтакті)


В цій нотатці я розповім про ті гурти і альбоми, які я слухав/слухаю, що мене вразило, що мене зробило таким, яким я є в музичному плані. Моя думка про музику суб'єктивна, і ні в якому випадку не є істиною, ваша думка може бути повністю протилежною, і це нормально, оскільки музика ніколи не має абсолютно вірного трактування.

NB. Я не розглядаю класичну музику, хоча про це теж можна багато чого розповісти. Можливо, це тема для зовсім іншої розмови.


Самі перші гурти, які я чув з дитинства ще від батька - це, звісно ж, Beatles, ABBA, Queen та ряд інших. Також я чув Boney M, мені так сильно подобалася пісня Night Flight To Venus, хоча зараз смішно розуміти, що це диско, але в дитинстві про це ніколи не думаєш.
Основний вплив на мене склав мій рідний брат, завдяки йому я познайомився з першим гуртом, який мені зробив здвиг на фазу;)
Отож, познайомимося з гуртом Prodigy та їх альбомом Fat Of The Land!
Не дивлячись на те, що це електронщина, мені дуже подобалося в дитинстві (8-9 років), напевно вони і вплинули на мене більше всього. Не дивлячись на певну примітивність самої музики, я її дуже любив. Не впевнений, що саме з цього альбому, але пісні Breathe, Voodoo people та багато інших я пам'ятаю до цього часу. Саме тоді появилися мрії грати перед людьми на сцені. Якось не дуже задумувався, що це буду робити на клавішах, просто думав, як це виглядає. Я ніколи майже не бачив, як це виглядало на концерті, тому фантазував, ЯК би це виглядало, аби грав я:)

Певний проміжний період в музиці - це The Offspring та Rammstein. Альбом The Offspring "Americana" я й до цього часу вважаю одним з кращих альбомів поп-панк гуртів, хоча жоден інший альбом я в принципі й не слухав. Але панка з мене не вийшло=)
Рамштайн особливого враження не справив, можливо, ще не наступив його час. І там ще диск глючив, як зараз пам'ятаю (тому було тільки 5-10 пісень).

Думаю, зараз найбільш логічно перейти до кардинальної зміни мого життя. Брат придбав диск з гуртом System Of A Down, перші три альбоми. Піснею Fuck The System я заслуховувався, вона мені дуже сильно подобалася. Це відбулося, коли мені було 15 років, майже не віриться, що я з Системою 5 років:) Саме цей гурт направив мене на сторону ню-метала і більш тяжкої музики.
Далі батько придбав диск гурту Nightwish - йому, як і мені, сподобався кліп на Wishmaster та Over The Hills And Far Away, кліпи знову ж таки приніс мій брат на диску. Спочатку я це не особливо оцінив весь Найтвіш, але з часом дуже сподобалося. Тривалий час я слухав не далі синглу Over The Hills And Far Away, бо далі на диску йшла якась муть, яка мені не дуже подобалася (здається, на диск записали Beto Vazquez Infinity), тому з трьома наступними альбомами я ознайомився набагато пізніше. Альбом Oceanborn був тривалий час моїм улюбленим, навіть і зараз я можу його переслуховувати і переслуховувати. Oceanborn, Once, Imaginaerum, на мою думку, їх кращі альбоми.

Третій гурт, який змінив мене повністю був знову диск від брата - Slipknot. Кумедно згадувати, як я тривалий час не міг слухати їх далі ніж за 8 пісню першого альбому - починала боліти голова. З часом я прослухав їх повністю і є фантом їх творчості. Першою піснею, яку я почув, була "Wait And Bleed" (кліп з Оззфесту). В 2008 році я 14 годин (!) завантажував альбом All Hope Is Gone. Я вважаю, що Сліпнот здали жару, і не перевершили альбом Vol. 3, який я і до цього часу вважаю одним з найкращого, що я коли-небудь чув. Я не збрешу, якщо скажу, що прослухав Воль-три разів 100. Тим не менше, всі пісні з AHIG мені дуже подобаються. Дуже шкода, що помер Пол Грей, правда ситуація з тим, яку трагедію навколо цього зробили - трішки дратує.

Отож, ці три гурти мене змінили. А далі пішов калейдоскоп інших гуртів.

Гурт Lacrimosa я спочатку не дуже оцінив, але з часом мені почало подобатися, і це один з моїх улюблених гуртів зараз.

Тепер історія піде в руслі того, які альбоми я очікував, які слухав.

Mezmerize/Hypnotize мені дуже сподобалися, Гіпнотайз більше, особливо пісні Soldier Side, певно це моя улюблена пісня Системи.

Альбом Serj TankianElect The Dead я качав з телефону майже дві ночі поспіль, як зараз пам'ятаю цей жах (я не міг нормально виспатися). Альбом я дуже полюблю, хоча завжди відчував, що це не та Система, яку ми всі любили.

Сольник Дарона Малакяна і його гурту Scars On Broadway сподобався, не дивлячись на його певну одноманітність і постійне відчуття того, що мені не вистачає голосу Сержа Танкяна:)

Гурт Evanesence я спочатку не дуже любив, важко пояснити тому, певно спрацювали якісь стереотипи. Хоча зараз я слухав тільки один альбом - Fallen, оскільки дехто сказав, що далі відбулася раптова зміна - ну можливості оцінити, а що ж власне далі не було (не хочу прослуховувати).

Stone Sour мені подобається, ну це завдяки знайомому голосу Корі Тейлора зі Сліпнота. Хоча я їх давненько не слухав.

The Bloodhound Gang ще один гурт, з яким мене познайомив мене мій брат. Хоча це не метал точно, але мене пре їх послухати))) Настрій піднімає сильно, шкодую, що не побував на їх концерті в Києві.

Українські гурти ТОЛ і АННА теж мене вразили.

Альбом ТОЛ Синдром Бажань люблю послухати, коли в дещо похмурому настроїі. Особливо, коли їдеш в київському метро (хто слухав альбом - той зрозуміє, про що я, ггг).

АННА цікавий гурт, пісні з першого альбому Карматреш сподобалися завдяки їх простоті і не дивлячись на це - оригінальності.

Другий альбом - Срібна Змія я зрозумів дуже нескоро, спочатку я був розчарований зміною змісту і ідеї гурту - я чекав продовження попередньої творчості. Але з часом я почав розуміти його концепцію, і на даний момент один з улюблених альбомів. Причина тому проста - він відповідає моєму баченню світу (цитую з 1 альбому Анни): "люди - скоти. І я, і ти. І я, і ти...", я називаю це більш грубим "всі люди - лайно". Щоб зрозуміти, а що ж такого в їх новому альбомі - варто послухати пісню Гра з Богом та Ім'я.
До речі, грали з ними на одному фесті в м. Буськ - круто відірвався, приємний спогад!

Другий альбом Serj Tankian'а  Imperfect Harmonies мене розчарував, я очікував більшого.

Ідея "всі люди лайно" чудово показана в пісні ТОЛ "Клей.мо": "Люди, я вас все ненавижу!!!". Кліп, який я дивився буквально місяць назад мене дуже вразив, можна назвати його певною шоковою терапією.

Within Temptation я тривалий час не слухав, не знаю чому, але буквально декілька місяців назад проникнувся, і мені стало подобатися. Але, останній альбом 2011 року Unforgiving мене сильно розчарував, може я ще зміню думку про це, але мені здалося, що вони опустилися до рівня попси, що не те щоб погане... Просто я не побачив нічого оринінального в ньому.

З Muse вийшла взагалі анекдотична ситуація - мене попросили завантажити їх дискографію і я без особливого ентузіазму це зробив. Ну, музика є, то давай послухаю, що в них такого цікавого. Ну ось і попався:) Зараз вони входять в п'ятірку улюблених гуртів (нагадаю - SOAD, Nightwish, Slipknot, Lacrimosa, Muse), і я ходив на їх концерт 21 травня 2011 року по божевільній ціні 800 грн. в другу фан-зону.
Повинен сказати, що Resistance не кращий їх альбом, це моя особиста думка, хоча Exogenesis класна річ.

Перший альбом Tarja Turunen доволі непоганий, хоча і набридливий, другий послухав поки що тільки один раз, на даний момент не найкращої думки про нього, може з часом передумаю.

Останнє відкриття для мене - це творчість Symphony X, яка познайомила мене з Prog-Metal'ом. Альбом 2011 року став продовженням традицій, хоча без явних новаторств. Шкода, що цей гурт ніколи не бував в Україні або Росії (певно, не користується тут великою популярністю).
Останнім часом також слухав Dream Theater, хоча повинен сказати, що увагу я акцентую до цього часу на більш пізніх альбомах. Octavarium один з улюблених альбомів взагалі. Що саме цікаве - музика доволі складна, але в той же час легко запам'ятовується.

Дуже подобається також іноді послухати Cradle Of Filth, але слухаю я лише один їх альбом - Midian.
З груп, які я також слухав, але не хочу відзначати, що в них хороше/погане - можливо, ще не вслухався в них:
Dimmu Borgir - не сподобалася велика кількість ревербу в перших альбомах, в результаті - "замилювання" звуку.
Flyleaf - хороша вокалістка, музика дуже запам'ятовується.
Green Day - American Idiot - слухав не раз, інші альбоми ні.

Далі буде.

Звісно, цей список далеко не повний, але тим не менше він дозволяє зрозуміти, чому все саме так, а не інакше, і що на мене вплинуло.
Дякую за увагу.

Немає коментарів:

Дописати коментар